Pluryn ondersteunt jongeren en volwassenen bij het vergroten van kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving, met behandeling en ondersteuning. Uitgangspunten daarbij zijn eigen kracht en toekomstwensen. Pluryn heeft meer dan 400 locaties, 7.400 professionals en 1.000 vrijwilligers. PHC ondersteunde de organisatie bij de keuze en implementatie van nieuwe mobiele devices en een flexibel mobile device managementsysteem. In deze case legt Ton Kleimeier, teamleider ICT Operations bij Pluryn uit waarom PHC de juiste partner voor hem was.

Nieuw domotica-platform zet aan tot meer verandering

Pluryn is ontstaan uit een fusie van verschillende zorgorganisaties. Deze organisaties werkten voorheen met verschillende domotica-systemen om zorgmedewerkers te ondersteunen in hun dagelijkse werk. “Bijvoorbeeld om een melding te ontvangen als de deur van een cliënt opengaat die eigenlijk dicht moet zijn of als een collega wat extra ondersteuning nodigt heeft in stressvolle situaties”, legt Ton uit.

Ton: “Om meer grip te krijgen op onze domotica zijn we recent overgestapt naar één centraal domotica-platform voor heel Pluryn: IQ Messenger . Om de meldingen van dit platform te kunnen ontvangen, zochten we naar robuuste en slimme mobile devices die wel tegen een stootje kunnen. Voorzien van clips en oplaadmodules zodat de toestellen ook minimaal een shift meegaan. Daarnaast zochten we naar een mobile device managementsysteem (MDM) om alle toestellen eenvoudig zelf te kunnen beheren met onze ICT-afdeling. We rollen de komende jaren alleen al in de zorg ruim 3.000 nieuwe toestellen uit. We zochten dus een goede tool die de aantallen kon behappen en die we ook relatief eenvoudig kunnen uitbreiden met andere devices.”

Onafhankelijk advies leidt tot betere oplossing

We hebben eerst zelf research gedaan naar een geschikte oplossing. We werkten met Apple, maar die toestellen vielen voor ons af door de gesloten omgeving. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een betere oplossing. We hadden al min of meer gekozen voor een MDM-systeem en devices en PHC vervolgens gevraagd om daarvoor een voorstel te doen. Dat hebben we geweten”, glimlacht Ton. “Ze hadden ons idee uitgewerkt, maar ons ook een alternatief voorstel gedaan met de Samsung Knox Suite en de Galaxy Xcover 6 Pro Enterprise Edition devices. Qua specificaties sloot Knox veel beter aan bij onze vraagstelling: met name hoe flexibel het platform is met andere devices. Bovendien scheelde het ook in kosten. Dat deed ons besluiten om voor Samsung te kiezen.”

Ton is dan ook erg blij met de rol van PHC. “Ze zijn toegankelijk, reageren snel en denken met je mee. Ook als je het niet vraagt. Ere wie ere toekomt. Zonder die instelling hadden we misschien een andere keuze gemaakt. Ik vind het prettig dat ik een partner aan tafel heb die me durft te adviseren. Dat heeft ons in dit geval veel tijd en geld bespaard. Bovendien zijn ze onafhankelijk van technologie.”

Stabiel en intuïtief platform

PHC implementeerde de Samsung Knox Suite in korte tijd bij Pluryn. Ton: “Het MDM van Samsung is veilig, duurzaam en stabiel. PHC heeft ons ICT-team één dag getraind en daarna zijn we ermee aan de slag gegaan. Het is vrij intuïtief om mee te werken, waardoor PHC na de implementatie weinig extra uitleg heeft moeten geven. Het is bovendien zo flexibel dat we niet alleen zorgtoestellen, maar bijvoorbeeld in een later stadium ook het management en andere afdelingen kunnen voorzien van een alternatief voor de iPhone.”

Alles volledig in eigen beheer

Ook de devices van Samsung zijn volgens Ton erg stabiel en robuust. “Dat is zeker in een jeugdzorginstelling belangrijk. De devices rollen we de komende jaren stapsgewijs uit bij alle locaties. Bij de eerste locatie in Maarsbergen heeft PHC de zorgmedewerkers uitgelegd hoe de devices werken en geholpen met vragen en problemen. Met wat kleine aanpassingen konden ze er vanaf de start goed mee uit de voeten. De medewerkers beschikken nu over smartphones met twee apps: eentje voor meldingen en noodoproepen en de ander voor brandmeldingen. Door de combinatie van de devices en domotica ontlasten we onze medewerkers, zodat ze niet op ieder geluid of iedere beweging hoeven te acteren.”

Vervolgstappen met PHC

De komende tijd is Pluryn druk bezig om honderden nieuwe toestellen uit te rollen op alle locaties in Nederland. “We willen uiteindelijk alle zorgmedewerkers voorzien van nieuwe toestellen die beheerd worden op de Knox Suite. Daarna gaan we kijken of we dat ook kunnen doen voor andere afdelingen. PHC blijft als partner uiteraard betrokken. Als ik ze bel of app staan ze meteen voor ons klaar. Dat is fijn samenwerken!”, besluit Ton.

“PHC is een prettige partner die me durft te adviseren. Dat heeft ons in dit geval veel tijd en geld bespaard.” – Ton Kleimeier, teamleider ICT Operations bij Pluryn

Wil je meer weten?

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden voor wij voor jouw organisatie kunnen betekenen op gebied van Telecom & IT? Plan een vrijblijvende afspraak in met een van onze specialisten, dan bekijken we graag wat we voor jou kunnen betekenen! Bel naar het telefoonnummer 040 – 211 11 11 of stuur een e-mail naar info@phc.nl.