Resultaat Vodafone Nederland: minder klanten bij gelijke omzet

Vodafone Nederland maakt vandaag de resultaten bekend van het boekjaar 2014/2015 dat eindigde op 31 maart 2015. De operationele omzet bedroeg 1,7 miljard euro, een organische stijging van 0,2 procent ten opzichte van vorig boekjaar. Het totale dataverbruik nam met bijna 80 procent toe, aangejaagd door de beschikbaarheid van 4G in heel Nederland en van 4G+ in al meer dan 110 gemeenten. Inmiddels hebben 1,3 miljoen Vodafoneklanten het juiste toestel en abonnement om van de landelijke 4G-dekking te profiteren. Andere belangrijke factoren voor de omzetstijging zijn een sterke groei op de zakelijke markt, een verdubbeling van het aantal particuliere breedbandklanten en de groei van dochtermerk hollandsnieuwe. Door de afname in prepaid klanten daalde het totale aantal aansluitingen echter licht met 2 procent tot bijna 5,2 miljoen.

Naast nationale 4G-dekking en 4G+ in steeds meer gemeenten, konden Nederlandse Vodafoneklanten afgelopen boekjaar al in 52 landen gebruikmaken van 4G. Omgekeerd geldt dat gebruik van het Nederlandse 4G-netwerk van Vodafone al mogelijk is voor bezoekers uit 47 landen. Op de zakelijke markt nam de omzet toe met 3,1 procent ten opzichte van vorig boekjaar, onder andere door een stijging in het aantal Machine-to-Machine-oplossingen (M2M). M2M verbindt machines en apparaten op afstand en biedt daardoor kansen voor kostenbesparingen, hogere efficiency en nieuwe business modellen voor bedrijven. Vodafone Nederland heeft een marktaandeel van 54 procent op dit gebied.

info-voda.jpg

bron: connexieb2b.nl