Zakelijke sms: is dat een slimme oplossing voor jouw bedrijf? PHC legt het je uit!

Maakt jij al gebruik van zakelijke sms?

Weet je nog wat de laatste sms was die je ontvangen hebt? Dikke kans dat dit geen persoonlijk bericht meer was: daar gebruiken we tegenwoordig namelijk WhatsApp voor. Waar sms ooit een manier was om op een snelle manier je vrienden of familie een berichtje te sturen, wordt sms nu steeds vaker gebruikt door bedrijven om je te herinneren aan een afspraak, op de hoogte te houden van acties en promoties of je te laten weten wanneer je bestelde pakketje afgeleverd wordt. Zakelijke sms dus!

Win-win-win situatie
Ik ga eens per jaar naar de tandarts en maak meteen een afspraak voor het jaar erop. Niets vreemds zou je zeggen. Ondanks dat ik die afspraak wel in mijn agenda zet, kan er in een jaar veel gebeuren, waardoor ik die afspraak niet meer op het netvlies heb als het eenmaal zover is. Doordat ik twee dagen van tevoren een sms ontvang van de tandarts, kan ik die afspraak eigenlijk niet meer vergeten en kan ik nog op tijd acteren als ik toch een dubbele afspraak heb staan. Zo hoeft mijn tandarts niet voor niets op mij te wachten en ik hoef niet te betalen omdat ik mijn afspraak vergeten ben! Kortom, een win-win situatie!

Juist omdat we tegenwoordig weinig sms meer ontvangen, valt jouw zakelijke sms des te meer op! Wil je dus voorkomen dat je medewerkers/monteurs/bezorgers voor niets bij je klant op de stoep staan (afspraak vergeten…), of wil je gericht een actie onder de aandacht brengen? Dat kan met sms. Daarnaast zijn er uiteraard nog meer mogelijkheden voor het inzetten van zakelijk sms.

Herinnerings-sms
De praktijk wijst uit dat het aantal no-shows op een afspraak vrijwel nihil is wanneer men een herinnerings-sms heeft ontvangen. Je klant wordt getriggerd om zijn agenda te controleren en, mocht het onverhoopt nodig zijn, op tijd te laten weten dat de afspraak niet door kan gaan. Zo voorkom je onnodig wachten en ga je effectiever om met de agenda.

Sms campagne
Via sms kun je heel gerichte acties aanbieden aan je klant, die een persoonlijke tintje krijgen doordat je ze per sms stuurt. Hoeveel mails krijg je op een dag met nieuwsbrieven en acties? Lees je die allemaal? Vast niet, we krijgen allemaal tientallen van die mails op een dag die grotendeels ongelezen blijven of direct de spamfilter of prullenbak in verdwijnen. Een sms zal veel vaker wel gelezen worden. In je sms kun je ook een link opnemen naar de complete voorwaarden van je actie, zodat je sms toch in 1 of 2 berichten past.

Blog ontvangen?
Wil jij als eerste de PHC blog ontvangen? SMS* dan PHC BLOG AAN naar 4411. afmelden? Stuur dan een sms met de tekst PHC BLOG UIT naar 4411.

*deze sms is gratis en zonder verdere verplichtingen

Vrijblijvend en gratis proberen?
Ben je ook al enthousiast en wil je dit zelf wel eens testen? Vul dan het contactformulier in via de volgende link en ontvang binnen 2 werkdagen 10 gratis credits om de SMS portal vrijblijvend te proberen.

Klik hier voor je 10 gratis credits.