Attractiepark Toverland is een familiebedrijf vol passie en bezieling. Met ruim 800.000 gasten per jaar en 35 attracties en shows zijn ze inmiddels een stevige speler binnen de Benelux. Ze willen de magie, in een steeds meer onttoverde wereld, terugbrengen door gasten te verrassen, hun verwachtingen te overtreffen en ze volledig onder te dompelen in een magische wereld.
PHC heeft voor Attractiepark Toverland een maatwerk communicatie oplossing geïmplementeerd.

Slimmer werken

Op 100 hectare je personeel bereiken? Attractiepark Toverland laat zien hoe slimme oplossingen van Vodafone bijdragen aan effectieve communicatie op grote afstand.

De juiste focus

De uitbreiding van het park resulteerde ook in nieuwe uitdagingen voor de organisatie. Sommige delen van het park hadden slecht bereik en de groei van het aantal medewerkers zorgde voor een toename in de onderlinge communicatie. Tot voor kort kon het voorkomen dat een manager met vier telefoons én een pager rondliep. Kortom: de communicatie verliep over te veel schijven.

Tijd voor verandering. De lijnen moesten korter worden, en de communicatie efficiënter. Daarom koos Toverland voor een aantal Smarter Working oplossingen die de communicatie aanzienlijk soepeler moeten laten verlopen. Alle medewerkers krijgen een device verbonden met het 4G-netwerk. Daarnaast maakt Toverland gebruik van Vodafone One Net. Hiermee heeft Toverland de mogelijkheid om de medewerkers onder te verdelen in groepen die apart van elkaar kunnen communiceren.

Deze nieuwe manier van werken komt bijvoorbeeld ook ten goede aan de veiligheid van de bezoekers. Waar het calamiteitenteam vroeger met pagers en porto’s werkte, weten bij een calamiteit de juiste personen nu meteen wat er precies aan de hand is. Zo kan er veel sneller geschakeld worden en worden niet alle afdelingen – die het park gewoon draaiende moeten houden – belast.

Jean Gelissen Junior, de COO van houdstermaatschappij Gelissen Group en zoon van de oprichter, is blij met deze oplossing. “Iedereen is op de hoogte van waarvan hij op de hoogte moet zijn. Maar ook niet op de hoogte van zaken die hij niet hoeft te weten. Dat zorgt voor de juiste focus, rust en structuur in de organisatie. Ik ben ervan overtuigd dat we hier beter van zijn geworden. En wat ook belangrijk is: het is toekomstproof. Het kan meegroeien met de ambitie die wij als Toverland hebben.”