PHC
 

WhatsApp zakelijk

Iedereen kent of gebruikt het wel: de applicatie WhatsApp. Deze populaire berichtendienst is ontworpen voor hedendaagse smartphones en maakt het mogelijk om met wie u maar wilt, waar u ook bent te chatten, bellen en bestanden uit te wisselen. En dit alles via een internetverbinding. WhatsApp is een van de meest gebruikte apps ter wereld: men verkiest het sturen van een WhatsApp-bericht dan ook boven het schrijven van een e-mail, het plegen van een telefoontje of het versturen van een sms. Het was te verwachten dat deze applicatie organisaties dwingt om mee te gaan met de tijd. Hoe u WhatsApp zakelijk in kunt zetten om de service richting uw klanten te verbeteren? PHC is uw partner in het verzorgen van uw eigen WhatsApp Portal.

Wat is een WhatsApp Portal?
Steeds meer bedrijven zetten social media in als medium voor customer care. Dit biedt voordelen, echter is communicatie via bijvoorbeeld Facebook en Twitter openbaar: de klant kan hierdoor een drempel voelen om persoonlijke informatie op te vragen. Zakelijk WhatsApp inzetten biedt de klant het voordeel om op een laagdrempelige manier contact op te nemen met uw organisatie. Uiteraard vraagt deze manier van communiceren voor bedrijven om een extra toepassing: een gebruiksvriendelijke en betrouwbare web omgeving waar medewerkers antwoord kunnen geven op binnenkomende klantberichten. De WhatsApp Portal van PHC is hiervoor een uitkomst. Middels dit dashboard geeft u onder één telefoonnummer antwoord op klantvragen, kunt u eenvoudig conversaties en campagnes beheren en deelt u audiofragmenten, afbeeldingen, locaties en contacten. Deze webtool van PHC biedt mogelijkheid tot maatwerk, bijvoorbeeld door koppelingen te creëren met CRM-pakketten waarmee u klantberichten eenvoudig koppelt aan uw klantbestand. Uw werknemers kunnen deze tool gebruiken vanaf ieder toestel en vanaf iedere locatie. En dat is niet alles: WhatsApp Portal is ook een efficiënte tool om in te zetten voor uw interne bedrijfscommunicatie.

WhatsApp als klantenservice
Heeft u interesse om WhatsApp in te zetten als uitbreiding van uw klantenservice? PHC kan u helpen. Lees meer op de pagina ‘WhatsApp klantenservice’ of neem direct contact op.

WhatsApp zakelijk inzetten: wie kiest hiervoor?
WhatsApp zakelijk inzetten is met name geschikt voor bedrijven die veel klantcontact hebben en/of waarbij een effectieve interne communicatie hoog in het vaandel staat. Maar waar moet u beginnen? De integratie van de WhatsApp Portal van PHC begint allereerst met een uitgebreide analyse: wilt u WhatsApp enkel gebruiken voor customer care, als intern communicatiemiddel of beiden? Op basis van uw wensen en behoeften kiest u – naast de standaard services – uit diverse functionaliteiten. Dat hoeft u niet alleen te doen: PHC is uw betrouwbare partner. We denken met u mee, leveren enkel communicatieoplossingen waar u écht iets aan heeft en hebben een proactieve houding ten opzichte van uw toekomst.

Daarom gebruikt u WhatsApp Portal:

  • Eenvoudig communiceren: u heeft inzicht in al uw WhatsApp conversaties, labelt deze gesprekken gemakkelijk op onderwerp, houdt zicht op de responstijd en andere statistieken.
  • Laagdrempelig, interactief en persoonlijk communiceren: u logt in met meerdere accounts tegelijkertijd, vanaf diverse devices. De klant hoeft geen telefonisch contact op te nemen voor een vraag en u deelt eenvoudig ondersteunende bijlagen in de vorm van afbeeldingen en video’s.
  • Kostenbesparend: de applicatie WhatsApp is een gratis dienst. De enige kosten die u maakt zijn de – veelal een vast, laag tarief – kosten voor de portal.
  • Verbetering interne én externe communicatie: medewerkers nemen eenvoudig contact met elkaar op en de portal kan tevens worden ingezet voor nieuwsbrieven of campagnes.

Het communicatiekanaal WhatsApp wordt middels deze tool eenvoudiger én veiliger. Stelt de branche waarbinnen u werkzaam bent extra juridische eisen met betrekking tot persoonsgegevens? Houd hier dan rekening mee. PHC denkt hierbij graag met u mee!

 

Wat u van PHC mag verwachten
PHC gaat enkel voor een optimale service. Wanneer u kiest voor PHC kiest u voor een telecompartner die maatwerk levert. Samen met u brengen wij uw wensen in kaart en analyseren we of de WhatsApp Portal past bij uw (online) strategie. Wij stellen een plan op en na uw goedkeurig dragen wij zorg voor de integratie. Het enige wat u hiervoor nodig heeft zijn devices en een internetverbinding – mits u deze nog niet heeft kunnen wij u hierbij natuurlijk ook van dienst zijn. Daarbij dragen wij tevens zorg voor het verzorgen van het telefoonnummer waarmee u WhatsApp berichten gaat versturen. Eenmaal geïnstalleerd wordt uw nieuwe portal uitgebreid getest, volgt er een duidelijke uitleg of training en kunt u direct aan de slag! Daarbij profiteert u van:

  • Korte communicatielijnen: bent u klant van PHC? Dan krijgt u gedurende het gehele traject een consultant aangewezen die uw vaste aanspreekpunt is. Storingen of calamiteiten? PHC onderneemt actie richting de juiste partij.
  • Optimale service: want wie telecommunicatieoplossingen aanbiedt die moeten bijdragen aan een topservice van uw bedrijf, moet zelf ook een topservice bieden. Niet voor niets zijn wij in 2016 benoemd tot Vodafone Total Communications Partner van het jaar. Een uiterst goede relatie met onze leveranciers opent wellicht deuren die voor de concurrent gesloten blijven…
  • Maatwerk: PHC levert geen producten, maar oplossingen. Met een jarenlange ervaring weten wij inmiddels hoe wij u het best passende abonnement, netwerk of totaalpakketten kunnen bieden.

Meer weten?
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van de WhatsApp Portal van PHC? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 040 – 211 11 11 voor vrijblijvend advies of het maken van een afspraak met een van onze adviseurs. Onze vriendelijke klantenservice staat u graag te woord op werkdagen tussen 09:00 uur en 18:00 uur. Liever een e-mail sturen? Dat kan naar info@phc.nl. PHC is graag uw partner!

Neem contact op!

Als solutions specialist houdt Andy zich naast bloggen o.a. bezig met Cost Control, Enterprise Mobility Management, Mobile Device Management. Andy spot trends op het gebied van telecom en IT, die hij vertaalt naar Tailored oplossingen. 

Onze partners

  • KPN
  • T-Mobile
  • Vodafone
  • HP
  • Blackberry
  • Avaya
  • LG
  • HTC
  • Motorola
  • Microsoft
  • Samsung
  • Siemens
  • Cisco
  • Airwatch - VMware
  • Nokia
  • MaaS360
 Chat
 Bel mij
 Nieuwsbrief

Bel mij

Heb je nu geen tijd om telefonisch contact op te nemen?
Laat je gegevens en de reden van het contact achter en we bellen je op een later tijdstip terug!

Bedankt voor jouw aanvraag. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Nieuwsbrief

Bent u net als ons ook nieuwsgierig naar alle ontwikkelingen op telecomgebied? Mis geen enkele update en blijf samen met PHC op de hoogte!