Vodafone Nederland in zee met IBM

IBM MobileFirst beschikbaar voor zakelijke klanten

Vodafone Nederland heeft gisteren aangekondigd dat het de MobileFirst oplossingen van IBM beschikbaar gaat stellen aan zijn zakelijke klanten. Het IBM MobileFirst portfolio is ontworpen om veilige diensten te leveren waarmee klanten de mogelijkheden van mobiele technologie beter kunnen benutten.

MobileFirst omvat de infrastructuur, applicaties en diensten die zakelijke klanten van Vodafone gaan gebruiken bij het creëren van zakelijke oplossingen, waarmee ze nieuwe markten kunnen aanboren en de customer engagement kunnen vergroten. Naar verwachting zal de samenwerking tussen IBM en Vodafone de overstap naar mobiele technologie door Nederlandse organisaties verder aandrijven.

Als wereldwijde marktleider in zakelijke communicatiediensten staat Vodafone bekend als een vernieuwer op het gebied van communicatietechnologie. IBM MobileFirst zal toegevoegd worden aan de Vodafone Ready Business strategie, dat communicatie-oplossingen biedt, zodat organisaties flexibeler, innovatiever en responsiever richting hun klanten en werknemers worden.

"Vodafone bevindt zich al tijden in de voorhoede van enterprise mobility. Door samen te werken met IBM hopen we de krachten van beide bedrijven te bundelen: de expertise van Vodafone op het gebied van enterprise mobility management en 4G en IBM’s kennis over specifieke sectoren, mobiele technologie en de integratie daarvan” aldus Alexander Saul, directeur zakelijke markt bij Vodafone Nederland. "Samen bieden we onze zakelijke klanten verbeterde mobiele communicatie mogelijkheden die business processen vereenvoudigen, de productiviteit van werknemers verhogen, de customer engagement vergroten en de groei van bedrijven versnellen.”

"IBM MobileFirst stelt bedrijven in staat de omslag naar mobile te maken. Ze kunnen hiermee al hun mobiele activiteiten beter stroomlijnen en het gebruik ervan versnellen" aldus Bob Fox, Global Telecommunications Industry Leader bij IBM. "Door MobileFirst diensten aan te bieden helpt Vodafone zakelijke klanten om hun mensen en processen te mobiliseren en dit om te zetten in een concurrentievoordeel."

Vodafone voorziet ook het eigen personeelsbestand van zakelijke apps om klanten beter van dienst te zijn. Account managers worden uitgerust met iPads waar de IBM MobileFirst for iOS Expert Seller app op geïnstalleerd staat, waarmee ze alle informatie om een klantgesprek in te gaan binnen handbereik hebben. De Expert Seller app haalt de meest actuele informatie over Vodafone’s productportfolio uit de databases van Vodafone, waarna het samen met het sales- en marketingmateriaal lokaal op de iPad opgeslagen wordt voor snelle toegang. Met de app kunnen account managers zich efficiënt voorbereiden op klantgesprekken en relevante content via de iPad rechtstreeks met de klant delen. Dit bespaart hen tijd en maakt de discussies met klanten interactiever.

Bron: over.vodafone.nl