Deze week op het blog: elke klant is een VIP bij PHC

Elke klant is een VIP bij PHC

Bij PHC proberen we elke dag, elke klant het gevoel te geven dat hij een VIP is. Voor ons is dit niet meer dan normaal, maar in het dagelijks leven kom ik nog regelmatig in situaties terecht waarin ik me als klant geen koning en al helemaal geen VIP voel. Gelukkig gebeurt het ook regelmatig dat een ervaring meer dan prettig of zelfs boven verwachting verloopt. Natuurlijk houd ik een beter gevoel over aan die laatste ervaring. Ook benieuwd hoe PHC elke klantervaring onvergetelijk probeert te maken? Lees het hieronder.

Wanneer je als klant geen koning bent
2 maanden geleden heb ik samen met mijn vriendin een weekje heerlijk vakantie gevierd op Ibiza. We boeken iedere vakantie trouw bij dezelfde organisatie. We hebben namelijk een keer wat pech gehad op vakantie, maar dat is toen geheel naar tevredenheid opgelost. Daarom blijven wij voortaan loyaal aan dezelfde organisatie. Ook een huurauto hadden we van tevoren gereserveerd en betaald via een vrij bekende website. Dan kon dat in ieder geval niet meer misgaan. Tenminste, dat dachten we!

Niet zoals verwacht
Toen we op Ibiza Airport aankwamen zou er een auto klaar staan en kon de vakantie beginnen. Helaas ging dat niet helemaal zoals verwacht. Toen we aan het loket onze sleutel op gingen halen, moesten we om één of andere vage reden, toch nog het één en ander bijbetalen. We hadden het favoriete autootje van mijn vriendin geboekt: een Fiat 500. Echter wilde ze ons afschepen met een Peugeot Partner. We hadden geboekt en betaald via een tussenpersoon op internet. De voorwaarden op de bevestiging kwamen ook al niet helemaal overeen met hetgeen dat de vrouw bij het loket ons vertelde.

Kortom, we konden rekenen op een forse bijbetaling, anders kregen we de auto niet mee. Toen we contact gingen zoeken met de tussenpersoon via mobiel internet en telefoon, was mijn dagbundel, waarvan ik dacht dat het ruim voldoende was, al snel op. Op dat moment dacht ik meteen: “wat was het fijn geweest als ik makkelijk en direct in contact had kunnen komen met een contactpersoon die ook meteen weet waar ik het over heb”. Een partij die zogezegd, de belangen van de klant behartigt.

Tip:
Omdat je al snel meer data verbruikt op vakantie dan verwacht, hebben we hier een aantal handige data besparingstips.

Hoe anders is dit wanneer je PHC belt! Gemiddeld wordt er binnen 4 seconden opgenomen. Degene die het gesprek aanneemt ziet direct welke klant er belt en bovendien heeft hij of zij inzage in alle contactgegevens van de klant, zoals gespreklogs en klantafspraken. We hebben dus meestal aan een half woord genoeg en kunnen je meteen helpen.

De prijs wordt bijzaak
Terug naar de vakantie. Mijn vriendin en ik hadden een hotel geboekt op basis van halfpension. Het avondeten bestond uit een lopend buffet. Voor de drankjes moest apart betaald worden. Logisch, we hadden immers zelf op basis van halfpension geboekt. “Echter, als je voor het drinken moet betalen verwacht je wellicht niet dat je je drankje zelf moet halen en tappen.”

Diezelfde avond besloten we een drankje te gaan drinken bij een wat luxer ogende loungetent. We verwachtten daarom al dat het niet goedkoop zou zijn. Mijn vriendin bestelde een mojito van de cocktailkaart, want die zag er wel erg lekker uit! Ze kreeg een mooi groot glas, met verse muntblaadjes, gecrusht ijs en sappige schijfjes limoen. Het zag er nog mooier uit dan op het plaatje en het smaakte ook nog eens heerlijk! Tevens zaten we op hele relaxte banken. Dat we hiervoor een flinke prijs moesten betalen, was voor ons niet zo belangrijk meer. Hieruit blijkt wel weer hoe belangrijk het is om de verwachtingen die je als bedrijf schept ook waar te maken.

Je eigen personal assistant
Op vakantie houden we ervan om af en toe helemaal ontzorgd te worden. We zijn daarom een dagje naar een hippe strandtent gegaan om even helemaal te kunnen ontspannen. We hadden er hoge verwachtingen van, en die zijn ook meer dan waar gemaakt. Je betaalt er wel een prijs voor, maar dat weet je van tevoren.
Zodra je binnenkomt word je door een gastvrouw ontvangen. In overleg kies je een mooi plekje aan het strand of zwembad. Vervolgens komt er een ober die zich netjes voorstelt als jouw ober voor die dag. Hij of zij begint je bedje klaar te maken met een schone handdoek, een parasol op de plek waar jij deze wenst en een tafeltje. De ober vertelt je wat de specialiteiten zijn en dat als we iets nodig hebben, we maar een keer naar hem hoeven te zwaaien. Na een aantal drankjes kregen we wel honger en vroegen we advies. Toen hij het eten had gebracht, kreeg mijn vriendin amper de kans haar bedje zelf even rechtop te zetten, hij zag het en hielp haar direct.

Toen we weer gingen vertelde de ober nog even wat er de komende dagen allemaal te doen was. Ondanks dat wij waarschijnlijk minder uitgegeven hebben dan de gemiddelde gast, gaf hij ons toch het gevoel dat we speciaal waren en dat we ook een volgende keer meer dan welkom waren.

Bij PHC gaan we ook voor dat VIP-gevoel. Je kunt bij PHC een vaste contactpersoon krijgen die je ook kunt bereiken op een direct telefoonnummer en een persoonlijk e-mailadres. Hij zal niet je bedje op vakantie rechtop zetten, maar kan je desgewenst wel van pro-actief advies voorzien met betrekking tot alles wat met telecommunicatie te maken heeft.

Neem contact op!
Wil je ook eens ervaren hoe PHC haar klanten in de watten legt en met je meedenkt om je telecom-behoefte optimaal in te vullen? Stuur mij dan een e-mail en ik laat het je graag ervaren!